کارشکنی تحریم‌ها در برنامه‌های صادرات ال‌ان‌جی روسیه

لغو قرارداد احتمالی برای ساخت کشتی‌های حمل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از نوع یخ شکن و تحریم‌های آمریکا علیه پروژه صادرات ال‌ان‌جی روسیه، ممکن است مانع تلاش‌های مسکو برای تقویت فروش ال‌ان‌جی شود.

به گزارش خوشه نیوز ، منابع آگاه و تحلیلگران به رویترز گفتند: تعداد کافی کشتی‌های حمل گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از نوع یخ‌شکن برای حمل ال‌ان‌جی از پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ از طریق و مسیر دریای شمالی از راه اقیانوس منجمد شمالی وجود ندارد و همزمان تحریم‌ها علیه پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲، ممکن است مانع تلاش روسیه برای تقویت فروش ال‌ان‌جی به خارج و جبران کاهش فروش گاز به اروپا از طریق خط لوله شود.

شرکت صنایع سنگین سامسونگ کره جنوبی، به دلیل تحریم‌های وضع شده علیه روسیه، اوایل امسال، هیچ پیشرفتی در ساخت ۱۰ کشتی از ۱۵ کشتی یخ شکن سفارشی، نداشت.

بعلاوه، به دنبال تحریم‌های سخت گیرانه‌تری که از سوی آمریکا وضع شده است، پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ با احتمال تاخیر روبروست.

آمریکا ماه گذشته، تحریم‌های جدیدی را علیه این پروژه که به نخستین تولید خود نزدیک شده است، وضع کرد.

پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ توسط شرکت نواتک که بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی مستقل روسیه است، ساخته شده و قرار است اواخر امسال، نخستین تولید خود را آغاز کند.

آمریکا در سپتامبر، تحریم‌هایی را علیه پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ وضع کرد و شرکت‌های خدمات روسی مرتبط با ساخت این پروژه را هدف قرار داد. دو ماه بعد، وزارت خارجه آمریکا شرکت آرکتیک ال‌ان‌جی۲ با مسئولیت حقوقی محدود که اپراتور این پروژه بود را هدف تحریم قرار داد.

منابع آگاه هفته گذشته به رویترز گفتند: شرکت نواتک در پی تحریم‌هایی که در نوامبر از سوی واشنگتن وضع شدند، برای عرضه آتی ال‌ان‌جی از این پروژه، وضعیت فورس ماژور اعلام کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این پروژه ۲۵ میلیارد دلاری، دومین پروژه بزرگ ال‌ان‌جی روسیه است و تحریم‌های جدید همه تراکنش‌های مرتبط با این پروژه را بدون دریافت مجوز ویژه از اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۴ ممنوع کرده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس