کاهش ۳۶ درصدی تعداد بنگاه های اقتصادی مشکل‌دار در دولت سیزدهم

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۳۶درصدی تعداد بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری , یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید  نهضت ملی احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید، رفع مشکلات و اعطای تسهیلات است.

مطابق آخرین اظهارات منصوری, معاون اجرایی رئیس جمهور در مهر ماه سال جاری بیش از ۵۵۰۰واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه بازگشته است.

معاون اجرایی رییس‌جمهور اظهار کرد: نهضت احیای واحدهای راکد و نیمه فعال از اولویت‌های دولت سیزدهم است و تا امروز بیش از پنج هزار و پانصد مجموعه یعنی نزدیک به ۶هزار مجموعه‌ای که به دلایل مختلف فعالیت‌هایشان متوقف شده بود و یا بسیار پایین تر از ظرفیت خود فعالیت می‌کردند به همت دولت فعال شده‌اند.

منصوری یادآور شد: این یک اتفاق بزرگ در حوزه تولید است؛ ما معتقدیم به جای شروع کردن از صفر همان سرمایه‌های معطل مانده را با پرداخت تسهیلات و یا گره‌گشایی‌هایی از جنس گره‌گشایی‌های مالیاتی، بیمه‌ای و رفع موانع تولید احیا کنیم.

به گزارش تسنیم؛راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال درحالی در دولت دنبال می شود که علی حسین رعیتی فرد,‌معاون روابط کار وزارت کار از کاهش ۳۶درصدی تعداد بنگاه های اقتصادی مشکل دار در دولت سیزدهم خبر داد.

رعیتی فرد افزود: از زمان شروع بکار دولت سیزدهم تاکنون با اقدامات مؤثر انجام شده، تعداد واحدهای اقتصادی مشکل‌دار در کشور ۳۶درصد کاهش یافته است.احیای واحدهای تولیدی راکد و بازگرداندن آنها به چرخه تولید، یکی از مهمترین سیاست‌هایی است که دولت در شرایط حساس امروز کشور برای آن برنامه‌ریزی دارد و با همه توانش آن را دنبال می کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جامعه کارگری از زمان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس توأمان در سنگر دفاع از میهن اسلامی و تولید مجاهدت کردند و امروزه نیز از وفادارترین‌ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی درباره چالش شهرداری ها در پرداخت منظم حقوق و مزایای کارگران خود نیز اظهار کرد: از اصلی‌ترین دلایل، تزریق نیروی غیر متخصص و عدم کارایی لازم این نیروها در شهرداری‌ها است.

رعیتی فرد با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید توانمند و درآمدزا باشند، افزود: مشکلات عمده شهرداری‌ها در سطح ملی پیگیری خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس