کلید حل مشکل صنعت زیتون برند سازی است

رئیس شورای ملی زیتون گفت: افزایش کاذب قیمت، دلال بازی و بازار ضعیف رقابت از جمله مشکلات صنعت زیتون است.
مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون در گفت ‎وگو با خبرگزاری میزان در خصوص برند سازی محصول زیتون اظهار کرد: برند سازی برای زیتون یکی از موثر‌ترین اقداماتی است که می‌تواند بازار زیتون را از هر لحاظ با رونق مواجه کند.

وی افزود: برند سازی محصولات درآمد دولت و درآمد بخش خصوصی را افزایش می‌ دهد و باعث رشد اشتغال زایی در کشور می شود.

رئیس شورای ملی زیتون بیان کرد: برند سازی یکی از مهم‌ ترین دلایلی است که رغبت کشاورزان را به تجارت خارجی و فعالیت در بازار‌های بین المللی افزایش می‌ دهد، یعنی کشاوزان تنها از این راه می‌توانند محصولات خود را در بازار‌های جهانی به فروش برسانند.

عباسی ادامه داد: تا پیش از این زیتون ایرانی به صورت فله‌ای و بدون ثبت برند صادر و در بازار‌های جهانی عرضه می‌شد، اما هم اکنون شرایط بازار‌های جهانی به گونه ای است که امکان فروش محصولات بدون برند بسیار سخت و هزینه بر است.

وی تصریح کرد: صنعت زیتون ایران با وجود کیفیت بالا در جهان شناخته شده نیست بنابراین برند سازی تنها راهی است که می‌تواند این محصول با کیفیت را در داخل کشور و جهان مطرح کند.

رئیس شورای ملی زیتون در رابطه با مراحل برند سازی زیتون تصریح کرد: در ابتدا باید زیتون کاران را به برند سازی محصولاتشان تشویق کنیم سپس باید برند آن‌ها را ابتدا در داخل و پس از آن در جهان معرفی کنیم.

عباسی ابراز کرد: برای تبلیغ برند ایرانی در داخل، باید محصولات این برند‌ها را در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای عرضه کنیم، همچنین فروش آن‌ها در فروشگاه‌ های بین راهی در استان‌های زیتون خیز، می‌تواند به تبلیغ و فروش آن‌ها کمک شایانی کند.

وی مطرح کرد: افزایش کیفیت زیتون به دلیل افزایش نظارت‌ ها و رعایت استاندارد، یکی از مهم‌ ترین دستاورد‌هایی است که پس از برند سازی شامل حال صنعت زیتون کشور می‌شود.

رئیس شورای ملی زیتون خاطر نشان کرد: هم اکنون عمده افزایش قیمت زیتون ایرانی، به دلیل وجود واسطه‌ ها و دلال بازی در این صنعت است که با برند سازی، این واسطه‌ ها از بین می‌رود و در نتیجه قیمت تمام شده کاهش و سود زیتون کاران افزایش پیدا می‌کند.

عباسی اظهار کرد: با افزایش سود کشاورزان، رغبت آن‌ها به تولید نیز افزایش پیدا می یابد که رونق تولید زیتون را به همراه دارد و این دستاورد‌ها بدون برند سازی ممکن نیست.

وی افزود: هم اکنون که برند سازی در صنعت زیتون ایران رعایت نمی‌شود، حدود ۲۰ درصد از محصولات در قالب بسته بندی و ۸۰ صورت فله‌ای روانه بازار می‌شوند.

رئیس شورای ملی زیتون بیان کرد: برند سازی هزینه چندانی برای دولت و انجمن ملی زیتون کشور ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس