۱۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده زهک

اختصاص ۱۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده زهک

 

رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، گفت: حدود ۱۰۰ تن قیر رایگان از سال گذشته تاکنون به شهرداری‌ زهک جهت آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سهیلا رضایی، اظهار داشت: حدود ۱۰۰ تن قیر رایگان از سال گذشته تاکنون به شهرداری‌ زهک جهت آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان اختصاص یافت.

وی افزود: یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده، وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق است، لذا در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه‌ای در این خصوص به عمل آمده است.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا حدود ۱۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌ شهرستان زهک برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری اختصاص یافت که منجر به آسفالت سه معبر اصلی این شهر در محدوده بافت فرسوده با تراکم جمعیت بالا به مساحت ۹ هزار متر مربع شد.

رضایی گفت: این تخصیص در جهت بالابردن شاخص‌های توسعه کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی شده و شهرداری‌ها موظفند سهمیه قیر را صرف معابر خاکی کنند.

وی با اشاره به استعلام از شهرداری‌ها مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذر‌های خاکی بافت فرسوده، بیان کرد: پس از بارگذاری قرارداد و نقشه‌های معابر در سامانه سبا، دریافت تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت‌نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر به نام شهراری صادر می‌شود که در این زمینه محدوده‌های بافت فرسوده و سکونتگاه دارای اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس