۳۰۰ ایده نواورانه در بخش صنعت و معدن جذب شد| فقط ۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان معدنی هستند

بیر چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین با اشاره به اینکه نیازهای فناورانه معدنی احصا شده است، گفت: ۳۰۰ ایده نواورانه را از دانشگاهیان و متخصصان جذب کردیم که در جهت فناوری در بخش صنعت و معدن است.

به گزارش خوشه نیوز ، مجید وفایی‌فرد روز سه شنبه در چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: شورای سیاستگذاری این جشنواره در مردادماه امسال تشکیل شد که ۶ پیش‌رویداد را در دانشگاه های مختلف کشور برگزار کردیم که تاثیر بسزایی در جذب ایده های نوآورانه داشت.

وی افزود: ۳۰۰ ایده نواورانه را از دانشگاهیان و متخصصان جذب کردیم که ۱۰۰ ایده وارد مرحله مصاحبه شدند و در نهایت ۲۰ ایده برتر شناخته و ۱۲ ایده شاخص معرفی شدند.

دبیر چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین با اشاره به اینکه بحث داوری با حضور ۸۰ داور از سوی دانشگاه تهران انجام شده است، گفت: این جشنواره در ۱۰ محور نوآورانه و فناورانه برگزار شد.

وی عنوان کرد: فقط پنج درصد شرکت های دانش بنیان معدنی هستند که ۱۲۰ مورداز آنها فعال هستند که با توجه به گستردگی بخش معدن متناسب نیست.

وفایی فرد اضافه‌کرد: در گذشته حمایت از ایده ها کمتر بوده است، در حالی که در دنیا ایده ها و فناوری ها محرک بخش های اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه ایمیدرو حمایت های خوبی از فناوران انجام می‌دهد، گفت: برنامه هایی به منظور همرسانی در جذب شرکت های دانش بنیان داریم.

دبیر چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان با ۲ چالش تامین مالی و توسعه بازار روبه‌رو هستند که در رفع مشکلات آنها قدم خواهیم برداشت.

جامعه صنعت ایران

شبکه خبری صنعت ایران 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس