استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در راستای  داخلی سازی تجهیزات و قطعات خودرو‌های برقی

وزیر صمت در حاشیه پنجمین رویداد دانش بنیان گفت: از شرکت‌های دانش بینان با توجه به ظرفیت بالای علمیشان  دعوت می‌کنیم به نهضت زیست بوم خودروی برقی  بپیوندند.

عباس علی آبادی  وزیر صمت با اشاره به منتفع شدن مردم از خودروهای برقی در حوزه حمل و نقل افزود: اولویت در داخلی سازی نهضت زیست بوم ، مهندسی  وسایل حمل و نقل است ، لذا باید درحوزه مهندسی تقویت شویم، زیرا ارزش افزوده در مرحله نوآوری وفناوری به مراتب بیشتر از ارزش افزوده ساخت است.

 

وی با تاکید برسرعت روند برقی سازی  در حوزه حمل و نقل؛ اظهارکرد: فرایند برقی سازی در دنیا سالها است که با سرعت زیادی د رحال پیشرفت واستفاده است، زیرا به لحاظ بهره وری، تجهیزات برقی در مقایسه با سایر تجهیزات،بسیار موثرتر عمل می‌کند و با محیط زیست  سازگاراست. 

علی آبادی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص برقی سازی تاکسی ها ادامه داد:ازسال 1401 درخصوص  تجهیز زیرساخت‌ها اقادمات  خوبی آغاز شده و درحال تکمیل است؛ بیش از ۹۳ هزار مگاوات نیروگاه در کشور تولید می شود و شارژ این خودروها می تواند در زمانی غیر از زمان اوج مصرف باشد.با توجه به افزایش خودروهای برقی باید زیر ساختهای انرژی در این حوزه اقدام شود.

وی با اشاره به جذب سرمایه گذار برای نصب شارژ خودروهای برقی در کلان شهرها  بیان کرد: نصب شارژ‌های سریع و کند خودروها، در کلانشهر‌ها و بین شهر‌ها آغاز شده وبا سرمایه گذاری پیمانکاران جذب شده  کار‌های مقدماتی برای نصب شارژ‌های خودرو در کلان شهر‌های مانند تهران- مشهد، تهران- اصفهان و تهران -تبریز انجام شده است.

وزیر صمت با اشاره به استفاده از خودروهای برقی شخصی توضیح داد : نصب دستگاه شارژهای  کُند  در منازل خواهد بود که توانایی استفاد ه از  دو سوم ظرفیت ناوگان حمل و نقل است و شارژهای  خاص سریع هم در بین جاده‌ها و داخل شهر‌ها پیش بینی شده است.

علی آ‌بادی در پایان با ابراز خرسندی از توان مهندسین داخلی در بومی سازی تکنولوژی زیست بوم افزود: اراده اصلی وزارتخانه، توسعه ظرفیت خودروی برقی و فناوری آن و توسعه دربخش مهندسی است، البته ظرفیت‌های ساخت خوب باید در جا‌هایی که ارزش افزوده بالایی دارد بن ساز‌های مشترک ایجاد شود ضمن اینکه از شرکت‌های دانش بنیان در بومی سازی فناوری‌های خودروی برقی  با تکیه بر دانش مهندسین توانمند داخلی درخواست کرده ایم واسناد بالاستی بسیاری در این مورد وجود دارد  تا هرچه سریعتر به این تکنولوژی دست یابیم و با اتکاء به خداوند و این اسناد، با سرعت در حال حرکت هستیم.

شبکه خبری صنعت ایران

بانک اطلاعات صنعت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس