اولین میدان نفتی “تمام ایرانی” امروز به ‌بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد : اولین میدان نفتی کشور است که تمامی مطالعات، مهندسی، طرح ریزی توسعه و اجرای آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است، در استان خوزستان به بهره برداری رسید.

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به سفیر ریاست جمهوری به استان خوزستان خبر داد : رئیس جمهوری صبح امروز وارد استان خوزستان شد و اولین میادین نفتی به نام  ‌ سپهر و جفیر را  بهره برداری رساندند.

وی با اشاره به ظرفیت تولیدی این میدان نفتی افزود: میدان نفتی سپهر و جفیر از جمله میدان‌های نفتی مستقل کشور است که در استان خوزستان و منطقه غرب کارون و در فاصله 60 کیلومتری در جنوب غرب شهر اهواز قرار دارد و یکی از پیچیده‌ترین و پرفشارترین مخازن نفتی ایران است که این میدان بیش از 50 هزار بشکه در روز به تولید روزانه نفت ایران افزوده است.

مدیر عامل شرکت نفت ایران با ابراز خرسندی از توانمندی مهندسان ایرانی در خصوص تولید پایداربیان کرد: شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به‌عنوان یکی از شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی  توانسته است IPC این میدان نفتی که توسعه آن به عنوان اولین قرارداد به نتیجه رسیده، مهرماه امسال به تولید پایدار رسید و امروز به ظرفیت تولید حدود 55 هزار بشکه در روز رسیده است.

خجسته‌مهر با قدردانی از تلاش مهندسین داخلی  به  شاخصه‌های منحصربه‌فرداین پروژه اعلام کرد و گفت: شاخصه این پروژه ، “توسعه تمام ایرانی” بودن آن است، به‌طوری که اولین میدان نفتی کشور که تمامی مطالعات، مهندسی، طرح‌ریزی توسعه و اجرای آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده و مصداق بارز واگذاری کامل کار به شرکت‌های توانمند خصوصی صنعت نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارزش 2.8 این پروژه ملی میلیارد دلار را اینگونه تشریح کرد و گفت: در این پروژه نصب، اجرا و تکمیل 51 کیلومتر خط لوله جریانی نفت و احداث بیش از 32 کیلومتر جاده دسترسی برای  توسعه میدان‌های  نفتی سپهر و جفیر انجام شد.که با این اقدامات  ، روزانه 50 هزار بشکه نفت سبک صادراتی، صادرات خواهد شد.

خجسته مهر  در پایان قرارداد منعقده را اینگونه توضیح داد : طی قرارداد منعقده  فی  مابین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در سال 1396 به‌امضا رسیده که میزان تولید نفت در فاز اول این پروژه باید به 36 هزار بشکه در روز و در پایان فاز دوم به 110 هزار بشکه در روز برسد و برای مدت 20سال هدفگذاری تعیین شده  و سرمایه‌گذاری بیش از 2.8 میلیارد دلار که در مجموع 540 میلیون بشکه نفت  است بایداز این میدان  نفتی برداشت شود.

شبکه خبری صنعت ایران

بانک اطلاعات صنعت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس