اختصاص ۱۸ میلیون یورو برای تامین آب استقرارگاه های عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: ۱۸ میلیون یورو برای تامین آب مورد نیاز عشایر در استقرارگاه های ییلاقی و قشلاقی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کرمعلی قندالی در سمنان گفت: با مصوبه مجلس ۱۸ میلیون یورو برای اجرای ۴۷۰ پروژه برای برخورداری ۱۷ هزار خانوار عشایری از آب سالم در محل استقرارشان در نظر گرفته شده است.

قندالی افزود: در شش ماهه نخست امسال ، ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی برای عشایر اختصاص یافته که ۴۰ میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات ترجیحی با سود ۱۰ درصد برای اجرای زنجیره تولید گوشت قرمز توزیع خواهد شد.

به گفته وی ، ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد و دوره باز پرداخت پنج ساله برای تشکل ها و تعاونی های عشایری تخصیص یافته است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به آغاز کوچ پاییزه ۲۱۳ هزار خانوار عشایری گفت: برای تامین آب مورد نیاز دام و عشایر در مسیر کوچ روزانه ۷۰۰ دستگاه تانکر آب رسانی می کند.

قندالی ، تامین امنیت مسیر کوچ را نیز مهم برشمرد و گفت : با هماهنگی دستگاه های امنیتی و انتظامی امنیت مسیر کوچ فراهم شده است .

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود : ۲۳۰ تشکل و تعاونی و اتحادیه عشایری و ۴۰۰ صندوق خرد زنان عشایری در کشور فعال است که این تشکل ها فعالیت های متعدد اقتصادی و گردشگری و فرهنگی اجرا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس