ارزان شدن کاغذ و رونق چاپخانه ها در ۳ ماه پایانی سال

نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از ایجاد رونق کاری در چاپخانه‌های کشور طی سه ماه پایان سال به دنبال کاهش قیمت کاغذ و افزایش سفارش‌های ناشران خبر داد.

وی افزود: این موضوع موجب ایجاد رونق و چرخش نقدینگی در کار چاپخانه‌دارانی شد که طی ماه‌های قبل به‌دلیل رکود در بازار بیکار شده بودند.

پورمند با بیان اینکه اکنون رکود در چاپخانه‌ها کمرنگ‌تر شده است، گفت: این‌روزها ناشران به‌دنبال چاپ کتاب‌های خود برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند و همین موضوع به افزایش سفارش کار در چاپخانه‌ها منجر شده است.

به گفته وی، از سوی دیگر به مناسبت پایان سال و آغاز سال جدید، حجم زیادی سررسید و تقویم سفارش داده شده که به کمک چاپخانه‌داران آمده است.

پورمند همچنین به ارزان‌ شدن سایر مواد اولیه اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته در همین موقع که قیمت کاغذ و دیگر مواد اولیه مانند مرکب و زینک بسیار بالا بود، قیمت‌ها کاهش زیادی داشته و همین موضوع چرخ‌های صنعت را به حرکت در آورده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه تعدیل قیمت مواد اولیه در حوزه‌های مختلف چاپ و نشر به نفع صنعت بوده است و امیدواریم شرایطی از سوی دولت و واردکنندگان ایجاد شود که قمیت‌ها ثبات داشته باشند تا بسیاری از فعالان این حوزه بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس