افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات معدنی

پس از آن ظروف شیشه‌ای نیز با رشد ۱۹.۱ درصدی در مدت یاد شده سال جاری، ۳۵۰ هزار تن تولید شده در حالی که میزان تولید آن در هشت ماهه سال گذشته، ۲۹۴ هزار تن بوده است.

همچنین چینی بهداشتی، سیمان و کاتد مس نیز به ترتیب ۱۰.۷، ۱۰.۳ و ۱۰.۲ درصد در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید داشته‌اند.

تولید چینی بهداشتی از ۶۴ هزار تن، سیمان ۳۷ میلیون و ۶۵۶ هزار تن و کاتد مس از ۱۵۹ هزار تن در هشت ماهه سال گذشته به ترتیب به ۷۱ هزار تن، ۴۱ میلیون و ۵۲۳ هزار تن و ۱۷۵ هزار تن افزایش یافته است.

فولاد خام و شیشه جام نیز به ترتیب رشد تولید ۶.۲ و ۷ درصدی را در هشت ماهه امسال داشته‌اند. براین اساس فولاد خام بیش از ۱۶ میلیون تن و شیشه جام ۷۰۹ هزار تن در هشت ماه امسال تولید شده‌اند؛ این در حالی است که میزان تولید آن‌ها به ترتیب در مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب  ۱۵ میلیون و ۶۴ هزار تن و ۶۶۳ هزار تن بوده است.

محصولات فولادی نیز کمترین رشد تولید را تجربه‌ کرده‌اند و با رشد ۵.۵ درصدی از ۱۳ میلیون و ۲۰۸ هزار تن محصول تولید شده در هشت ماهه سال ۱۳۹۷، به ۱۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تن در هشت ماهه امسال رسیده است.

در مقابل اما شمش آلومینیوم به میزان ۲۷.۸ درصد، بیشترین کاهش تولید و پس از آن آلومینا و کنسانتره زغال‌سنگ به ترتیب ۴.۲ درصد و ۳.۸ درصد در هشت ماهه سال جاری نسبت به هشت ماهه سال ۱۳۹۷ کاهش تولید داشته‌اند.

براین اساس شمش آلومینیوم در هشت ماهه امسال ۱۶۹ هزار تن، آلومینا ۱۵۲ هزارتن و کنسانتره زغال‌سنگ یک میلیون و ۲۰ هزار تن تولید شده است که به ترتیب میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۴ هزار تن،  ۱۵۹ هزار تن و یک میلیون و ۶۰ هزارتن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس