بازدید نمایندگان اتحادیه اروپا از روند صید و صادرات آبزیان در هرمزگان

نمایندگان اتحادیه اروپا از یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان، کارخانه فرآورده های شیلاتی بندرعباس، مراحل صید و کارخانه های عمل آوری، ظرفیت های صیادی و فراوری قشم بازدید و با مسئولان سازمان اداره بنادر و دریانوردی دیدار کردند.

به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، در جریان این بازدید نمایندگان اتحادیه اروپا با روند صید و صادرات آبزیان در هرمزگان و فعالیت های شیلاتی استان از جمله صنایع شیلاتی، محدوده و توزیع صید در مناطق مختلف و نظارت بر آنها آشنا شدند.

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین در حاشیه بازدید نمایندگان اتحادیه اروپا از روند صید و صادرات آبزیان در استان گفت: شیلات این استان به عنوان یک استان کامل از لحاظ شیلاتی، گام های محکمی در رابطه با صادرات آبزیان برداشته است.

پرویز محبی افزود: صید افزون بر220 هزار تن در سال از انواع آبزیان، وجود 72 تعاونی صیادی فعال، 22بندر صیادی، 39 مرکز تخلیه صید و پوشش نوار ساحلی و آبهای استان توسط پایگاه های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان تنها بخشی از ظرفیت های شیلات در حوزه صید و صیادی است.

وی بیان داشت: هم اکنون 30 هزار خانوار در هرمزگان از طریق فعالیت های شیلاتی و صید و صیادی امرار معاش می کنند که این امر یک پنجم جمعیت استان را شامل می شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارکرد: مجموعه شیلات استان علاوه بر کنترل و نظارت بر بنادر صیادی در بحث کیفی، نظارت بر شناورها در صیدگاه ها و بنادر صیادی، بر گونه های صید شده، ابزار و ادوات صید، رعایت محدوده صیدگاه و رعایت فصول ممنوعیت صید برخی گونه های حساس نظارت دارد.

محبی خاطرنشان کرد: امروز شاهد فعالیت صید و صیادی شناورهای سنتی قایق و لنج تا شناورهای صنعتی در آبهای داخلی و در آبهای بین المللی هستیم.

هرمزگان حدود 30 هزار صیاد و 22 بندر صیادی دارد که 12 بندر آن به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است.
استان 750 هزار نفری هرمزگان در طول یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی تمام فعالیت های صید و صیادی را از شرق تا غرب تحت پوشش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس