بهارستان در هفته جاری؛ سوال و جواب با وزرای صنعت و کشاورزی در صحن علنی

وزرای صنعت و کشور در هفته جاری به منظور پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی در صحن علنی حاضر خواهند شد که بهارستان عملا دستور کار جنجال‌آفرین و پرحاشیه‌ای را در دستور کار خود ندارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جلسات علنی خود را در حالی برگزار می‌کنند که مهم‌ترین دستور کار وکلای ملت سوال دو عضو کمیسیون اقتصادی از رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت است. سید فرید موسوی، نماینده اصلاح‌طلب تهران و سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده اصولگرای فلاورجان باتوجه به نابسامانی‌های بازار خودرو سوالی را از وزیر صنعت تقدیم هیات رئیسه کردند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز در هفته جاری به منظور پاسخ به دو سوال سمیه محمودی، عضو فراکسیون امید و حسین مقصودی، عضو فراکسیون مستقلان ولایی و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی حاضر خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش در مورد پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد، گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بررسی علل و مصادیق تخلفات در حوزه اراضی و املاک، گزارش کمیسیون آموزش در مورد حادثه آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان و همچنین گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از قراردادهای منعقده برای تأمین هواپیما و نوسازی سیستم‌های ناوبری هوایی توسط وزارت راه را در دستور کار اقدامات خود دارند.

بررسی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد آسیب‌شناسی، چالش‌ها و راهکارهای رونق تولید در سال ۹۸، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح اساسنامه شرکت ملی گاز و گزارش کمیسیون عمران در مورد مغایرت آیین‌نامه‌های قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز از دیگر برنامه کاری نمایندگان در هفته جاری محسوب می‌شود.

لایحه موافقت‌نامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین ایران و کویت در کنار طرح اصلاح ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم، لایحه موافقت‌نامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه و طرح الحاق دو تبصره به بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه از دیگر برنامه کاری نمایندگان است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین بررسی لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین ایران و قزاقستان، بررسی لایحه عضویت ایران در موسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی، بررسی لایحه عضویت ایران در شرکت بین‌المللی نقدینگی اسلامی، طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۹۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما، بررسی لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری‌ صنعتی چابهار را در دستور کار دارند.

اهم برنامه کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی نیز به شرح زیر است:

کمیسیون اصل نود

نشست با دادستان دیوان محاسبات کشور، رئیس دانشگاه امیر کبیر، نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و آموزش و تحقیقات در خصوص شکواییه حسینعلی حاجی‌دلیگانی.

نشست هیات رئیسه کمیسیون برای بررسی گزارش سیل فروردین ماه سال جاری شیراز و نیز تعیین هیات اعزامی کمیسیون به استان‌های سیستان و بلوچستان وهمدان در خصوص وضعیت گزارش‌های آماری مرکز آمار ایران.

نشست با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت صنعت خودرو کشور و مشکلات مربوط موضوع گزارش تهیه شده برای قرائت از تربیون مجلس.

کمیسیون آموزش و تحقیقات

حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جهت ارائه برنامه‌های وزارت‌خانه در سال تحصیلی جدید و تشریح وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی دولتی.

حضور محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش جهت ارائه برنامه‌های سال تحصیلی جدید و تشریح وضعیت نیروی انسانی در مدارس کشور.

کمیسیون اجتماعی

دعوت از مدیر عامل صندوق بیمه عشایر و روستاییان به منظور ارائه گزارش عملکرد صندوق و بیان برنامه‌های آتی.

لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل متحد درباره تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (اعاده شده از سوی شورای نگهبان).

لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد (اعاده شده از سوی شورای نگهبان).

حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به منظور ارائه گزارش عملکرد سازمان در حوزه‌های اقتصادی- درمانی و رفاهی.

حضور رئیس سازمان بهزیستی جهت ارائه گزارش عملکرد ارائه پیشنهادات و برنامه‌های آتی.

کمیسیون اقتصادی

حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی جهت بررسی سوال حسن نوروزی نماینده محترم رباط کریم و گلستان.

حضور علیرضا آوایی، وزیر دادگستری جهت بررسی سوال محمدرضا صباغیان نماینده محترم مهریز و بافق.

ادامه بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

بررسی طرح تحریم برخی از مقامات آمریکایی.

بررسی طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از ساخت فیلم‌های ضد آمریکایی.

بررسی طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها.

بررسی طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و موسسات ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شده‌اند.

بررسی طرح الزام دولت به اقدام قانونی علیه شرکت‌هایی که به تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا پیوسته‌اند.

بررسی طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تبعیت کننده از آمریکا به کشور ایران.

کمیسیون شوراها و امور داخلی

ادامه بررسی درخواست تحقیق و تفحص از فروش سهمیه سوخت مرزنشینان و میزان درآمد حاصله و نحوه توزیع و هزینه درآمدها از محل فروش سوخت سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها.

ادامه بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه شوراها و شهرداری‌ها با حضور مسئولان وزارت کشور، نمایندگان پژوهشکده شورای نگهبان، معاونت قوانین و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استان‌ها و شهرداری‌ تهران.

ادامه بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه احزاب سیاسی با حضور مسوولان وزارت کشور، اعضای کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، نمایندگان پژوهشکده شورای نگهبان، معاونت قوانین و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نماینده خانه احزاب.

حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور جهت پاسخگویی به سوالات 10 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون برنامه و بودجه

ادامه رسیدگی به طرح تنظیم بخشی از مقررات اداری- مالی آموزش و پرورش.

رسیدگی به یک یک فوریتی اصلاح قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار در روستاها.

کمیسیون بهداشت و درمان

بررسی مسائل و مشکلات درمانی جانبازان و علت عدم پوشش مناسب هزینه‌های درمانی این عزیزان توسط بیمه دی با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، ‌مدیرعامل بیمه دی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، مسولین سازمان برنامه وبودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

بررسی تاثیر باقی مانده سموم بر روی مواد غذایی و میوه‌ها، مصرف کودهای شیمیایی به ویژه نیترات، استفاده از فاضلاب در آبیاری سبزیجات و موضوع محصولات تراریخته با حضور مسوولین وزارت خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، نیرو، سازمان بازرسی، سازمان محیط زیست، شهرداری تهران، شرکت آب و فاضلاب تهران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون صنایع و معادن

بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو اعاده شده از سوی شورای نگهبان.

انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.

استماع گزارش سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در مورد اقدامات صورت گرفته جهت تداوم امنیت تولید و سرمایه‌گذاری.

کمیسیون قضایی و حقوقی

بررسی طرح تشدید، مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن (اعاده شده از سوی شورای محترم نگهبان).

ادامه بررسی لایحه حمایت از مالکیت فکری.

ادامه بررسی لایحه مالکیت فکری

کمیسیون کشاورزی

بررسی نظام تخصیص آب در کشور با حضور مسئولان وزارت خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، کشور، سازمان حفاظت از محیط زیست، شورای عالی استان‌ها، سازمان برنامه و بودجه، سازمان هواشناسی.

ارائه گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور.

ارائه گزارش نهایی هیات تحقیق و تفحص از انتقال آب سد زولای شهرستان سلماس به قره باغ ارومیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس