بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در بخش طیور صنعتی بهبود یافته است

مدیرکل بهداشت وپیشگیری طیور سازمان دامپزشکی گفت: بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در بخش طیور صنعتی تا حدودی بهبود یافته است.
علیرضا اکبرشاهی مدیرکل بهداشت وپیشگیری طیور سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین سویه جدید آنفلوانزا حاد پرندگان اظهار کرد: ویروس جدید H5N6 تنها در حیات وحش منطقه گیلان مشاهده شده و خوشبختانه تا کنون گزارش دیگری اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در بخش طیور صنعتی تا حدودی بهبود یافته است، افزود: هم اکنون دامپزشکی تنها نگران شیوع بیماری در استان های اصفهان و خراسان است و همواره تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا اتفاق خاصی در این استان ها رخ ندهد.

اکبرشاهی در پاسخ به این سوال که احتمال شیوع سویه جدید در سایر استان ها وجود دارد یا خیر، گفت: هر گونه رفتار پرخطر اعم از شکار پرندگان مهاجر، جابه جایی و عرضه این پرندگان در بازار می‌تواند زمینه را برای انتقال ویروس فراهم کند.

مدیرکل بهداشت و پیشگیری طیور سازمان دامپزشکی در توصیه‌ای به مردم بیان کرد: از مردم تقاضا داریم که از شکار و مصرف گوشت پرندگان مهاجر به طور جد خودداری کنند، ضمن آنکه مردم استان های شمالی و اطراف تالاب ها از نزدیک شدن به محل تردد پرندگان، تماس با باقی مانده مدفوع پرندگان و مردار آنها اجتناب کنند.

به گفته وی؛ از مردم تقاضا داریم که طیور روستایی خود را محصور نگه دارند و از تماس این پرندگان با پرندگان مهاجر و آزاد خودداری کنند.

منبع خبر: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس