تشریح کشف میدان جدید نفتی با حضور زنگنه

وزیر نفت از اکتشاف دومین ذخیره نفتی با حجم ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا و ۲۲ میلیارد بشکه جدید در نزدیکی میدان سپهر در استان خوزستان خبر داد.
روز گذشته (یکشنبه، ۱۹ آبان‌) حسن روحانی رئیس جمهوری در بخشی از سخنرانی خود در اجتماع مردم استان یزد با اشاره به اینکه خبر خوشی برای کشور دارد، می گوید: کارکنان شرکت ملی نفت ایران در بخش اکتشاف پس از چند سال تلاش به‌ویژه از سال ۹۵ تا کنون، به یک میدان جدید نفتی بزرگ دست یافته‌اند که من این خبر را به محضر ملت ایران اعلام می‌کنم. این هدیه کوچک دولت و شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت به ملت بزرگ ایران است.

رئیس‌جمهوری حجم ذخایر نفت درجای این میدان را ۵۳ میلیارد بشکه اعلام کرد و گفت: این میدان از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیکی امیدیه ادامه دارد. وسعت این میدان ۲۴۰۰ کیلومتر مربع است و ۸۰ متر ضخامت دارد.

زنگنه در تشریح کشف این میدان نفتی که نام آوران نامیده شده است بیان کرد: این میدان نفتی که در استان خوزستان در نزدیکی منطقه دارخوین و میادین نفتی جفیر و سپهر واقع است . در سال ۹۵ به دست مهندسان اکتشاف کشف شد که میزان حجم نفت میزان  ۳۱.۳ میلیارد آن جز ذخایر زیرسفره ای از قبل و میزان ۲۲ میلیارد بشکه آن برای کشف جدید است.

وزیر نفت بیان کرد: همچنین باید در نظر داشت که میزان نفت استحصال آن برابر ۲.۲ میلیارد بشکه خواهد بود چرا که ضریب بازیافت آن ها برابر ۱۰ درصد خواهد بود.

وزیر نفت گفت:  این میدان نفتی از لحاظ ذخایر دومین میدان بزرگ نفتی است که طول چهل سال در ایران اکتشاف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس