تولید مواد غذایی به کمک الکتریسیته !

تیم محقان فنلاندی موفق شده‌اند نوعی پروتئین تک‌سلولی را با استفاده از کربن‌دی‌اکسید و الکتریسیته تولید کنند که از آن می‌توان غذای حیوانات و همچنین مواد غذایی برای انسان تولید کرد.

محصول نهایی این فرآیند ترکیبی خواهد بود که 50 درصد آن از پروتئین، 25 درصد از کربوهیدرات و مابقی شامل چربی و نوکلئیک‌اسید است.

محققان این پروژه در توضیحات خود اعلام کردند که این روش می‌تواند در مناطقی که با قحطی و کمبود مواد غذایی مواجه هستند مثمرثمر باشد، خصوصا که در هر منطقه با توجه به نیازهای موجود می‌توان نوع پروتئین آن را تغییر داد.

قدم بعدی برای محققان افزایش کارایی محصول و تولید آن در مقیاس صنعتی است.

در حال حاضر تولید هر گرم از این ماده دو هفته به طول می‌انجامد و طی تخمین‌های محققان به یک دوره 10 ساله برای صنعتی‌سازی کامل آن نیاز است.

پروفسور “جرو آهولا”( Jero Ahola) محقق ارشد این پروژه در مرکز تحقیقات پیشرفته VVT فنلاند گفت: در حال حاضر ما در حال کار بر روی بهبود کیفیت و کاهش زمان تولید محصول هستیم و همچنین تلاش می‌کنیم تا جدیدترین فناوری‌های مورد نیاز را برای این هدف توسعه دهیم تا بتوانیم هزینه نهایی تولید این محصول را نیز کاهش دهیم.

این روش ارزشمند می‌تواند علاوه بر اینکه با استقاده از انرژی خورشیدی و گازهای موجود در هوا غذا تولید کند، می‌تواند سبب کاهش گازهای گلخانه‌ای و حفظ منابع طبیعی زمین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس