دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فن‌آوری‌های کشاورزی «تاشکند»

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فن‌آوریهای کشاورزی «اگروتک-2017» در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی «اوز.اکسپو.مرکز» شهر تاشکند با حضور شرکت‌ های ایرانی آغاز به کار کرده است.

در این نمایشگاه بیش از 90 شرکت خارجی از کشورهای مانند جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آلمان، چین، روسیه، اوکراین، ایتالیا، فرانسه، کره جنوبی، بلاروس، سوئد، چک، لهستان، هندوستان و قزاقستان حضور دارند.

در این نمایشگاه تجهیزات تولید و تبدیل میوه جات، گوشت و لبنیات، ماهی، آرد، ماکارون و شیرینی‌ جات، باغداری و انگورکاری، تجهیزات برای بسته‌ بندی، ترکیبات شیمیایی برای حفاظت از نباتات، دامپزشکی، پرورش قره‌ گل، گلخانه‌ ها و … در معرض نمایش قرار گرفته است.

امروز صنایع کشاورزی یکی از مهمترین حوزه کلیدی تاثیرگذار برای موقعیت اقتصادی کشورها است و بدین دلیل کارآفرینان داخلی و خارجی به این نمایشگاه توجه خاص مبذول دارند.

در این نمایشگاه بین‌المللی از جمهوری اسلامی ایران شرکت‌های «ره‌ پویان جبهه سبز» و «دماگستر» به طور فعالی حضور دارند.

«غلام حسین خواجه تبریزی» رئیس هیئت مدیره شرکت «ره‌ پویان جبهه سبز» در این نمایشگاه با اشاره به اینکه شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه کشاورزی «اگروتک 2017» خوش درخشیدند، گفت: ایرانیان با حضور فعال در زمینه‌ های گلخانه و ماشین‌آلات و لبنیات در کنار شرکت‌های مطرح اروپایی رقابت فعالی از خود نشان داده‌اند.

وی افزود: شرکت «ره‌ پویان جبهه سبز» که به عنوان بزرگترین تولید کننده گلخانه در ایران فعالیت دارد ظرف یک سال گذشته در ازبکستان موفق به عقد ده‌ ها قرارداد در استان‌های «خوارزم، سمرقند، بخارا و تاشکند» گردیده و موجب سربلندی نام ایران و ایرانی در این کشور شده است.

خواجه تبریزی اظهار داشت: استقبال کشاورزان ازبک به جهت برداشت بیشتر محصول از گلخانه‌های ایرانی موجب توسعه فروش کالاهای این شرکت در ازبکستان شده و پیشنهادات بسیار مهمی جهت احداث ده‌ها هکتار گلخانه شرکت «ره‌پویان جبهه سبز» از مشتریان ازبک دریافت نموده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت «ره‌ پویان جبهه سبز» خاطرنشان کرد: کشورهای ترکمنستان، قرقیزستان و روسیه از متقاضیان فعال گلخانه‌های ایرانی می‌باشند.

مدیر عامل شرکت «دماگستر»، عضو انجمن ماشین‌سازان غذایی ایران و مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی انجمن نیز گفت: شرکت ما بیش از 20 سال در زمینه ساخت و تولید ماشین‌آلات صنایع غذایی به خصوص شیر فعالیت می‌کند.

«علی رضا میربابا» افزود: در داخل ایران مشتریان زیادی داشتیم و الان به فکر توسعه بازارهای منطقه‌ای هستیم.

وی اظهار داشت: بیشتر هدف ما از حضور در این نمایشگاه آشنا شدن با سیاست‌ های بازرگانی کشور ازبکستان است. متاسفانه مشکلاتی از قبیل ارتباطات بانکی بازارگانی ایرانی‌ را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

مدیر عامل شرکت «دماگستر» خاطرنشان کرد: علی رغم توانایی زیادی که کشور ایران برای توسعه صنعتی برای کشورهای همسایه دارد مسائل دیپلماتیک و بانکی موانع بر سر راه ایجاد می‌نماید.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فن‌آوریهای کشاورزی توسط وزارت روابط اقتصادی خارجی سرمایه‌گذاری و بازرگانی ازبکستان برگزار و تا 3 ژوئن (13 خرداد ماه سال 1396) ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس