سهم یک درصدی ایران در تجارت جهانی مرغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی از بهبود بیش از پنج میلیارد دلاری تراز تجاری بخش کشاورزی در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: ایران با صادرات حدود ۱۰۰ هزار تنی گوشت مرغ سهمی حدود یک درصد در بازار و تجارت جهانی گوشت مرغ دارد.

حسن رکنی در سمینار بین المللی مدیریت جوجه کشی و ارائه راه حل های جامع اظهار کرد: ایران تا دیروز وارد کننده گوشت مرغ بود اما اکنون به صادرکننده تبدیل شده است؛ بنابراین ادبیات در این صنعت تغییر کرده است.

وی افزود: پتانسیل صنعت جوجه‌کشی را در ایران داریم که دو برابر از ظرفیت مورد نیاز در داخل است اما دستگاه های مورد نیاز به روز نیستند که باید تغییر کنند. اتفاقات بسیاری می‌توانند کیفیت تولید را در این صنعت افزایش دهند. با امکانات موجود می‌توانیم از طریق بهبود شرایط تولید تا ۵۰۰ هزار تن میزان تولید را افزایش دهیم اما برای افزایش قدرت رقابت پذیری باید بازنگری اساسی در تولید صورت گیرد که از نظر کیفی و استاندارد سازی مطابق بازارهای جهانی باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مجموع گوشت مرغی که در دنیا تولید می شود حدود ۱۰۸ میلیون تن است که از این میزان حدود ۱۰ میلیون تن در تجارت جهانی قرار می‌گیرد. حدود سه میلیون تن در کشورهای همسایه ایران مبادله می‌شود که یک موقعیت بسیار ارزشمند برای کشورمان به شمار می رود.

رکنی افزود: در زمینه مکانیزاسیون توجه ویژه ای شده است و تعداد کشتارگاه های طیور در کشور بسیار زیاد هستند اما بسیاری از آنها مجهز به خط دو نیستند و باید تفکیک قطعات لاشه را باید داشته باشند تا بتوانیم برای بازار داخلی و خارجی، تولیدات‌مان را تنظیم کنیم و قوی تری در بازار حضور داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس