ضرورت توسعه بومی‌سازی و کاهش اتکای صنعت فولاد به خارج کشور

مدیرعامل ایمیدرو در نشست با اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد، توسعه بومی‌سازی و کاهش اتکای صنعت فولاد به خارج کشور را از اولویت‌های اصلی این صنعت ذکر کرد.

*** توسعه بومی‌سازی

خداداد غریب‌پور در نشست با اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد توسعه بومی‌سازی را از خواسته‌های اصلی مقامات ارشد نظام دانست و اظهار داشت:

شرکت‌های فولادی بر روی بومی‌سازی و تأمین نیازهای این صنعت تمرکز داشته باشید. سال گذشته در چنین روزهایی، برخی از تولیدکنندگان این صنعت با چالش‌هایی در تأمین مواد اولیه مواجه بودند که طی همکاری‌های ایمیدرو با بخش دولتی و شرکت‌های این حوزه، مشکل مربوطه برطرف شد.

*** پیگیری ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در کاهش اتکا به ارز در صنایع و بومی‌سازی، تصریح کرد:

تاکنون رقمی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه با محوریت بومی‌سازی امضاشده که ضروری است تیمی در انجمن فولاد مسئول پیگیری این اسناد شوند تا به مرحله امضای قرارداد برسد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود:

ارائه یا نمایش قطعات و تجهیزات بومی‌سازی شده در دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد اثر قابل توجهی در انعکاس دستاوردهای این صنعت دارد.

*** تمرکز شرکت ملی فولاد، بر تولید دانش

غریب‌پور از فعالیت و تمرکز شرکت ملی فولاد در تولید دانش در صنعت فولاد خبر داد و افزود:

یکی از موضوعات اساسی در این مسیر،‌ همگرایی انجمن و ایمیدرو است تا بتوان برنامه‌های بومی‌سازی را به طور منسجم هدایت کرد.

*** اقدامات شاخص انجمن تولیدکنندگان فولاد

در این نشست، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز اظهار داشت:

دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد روز ۲۳ دی در سالگرد کلنگ‌زنی ذوب‌آهن اصفهان و همچنین روز بهره‌برداری از کارخانه فولاد مبارکه برگزار می‌شود و تا ۲۶ دی ادامه دارد.

رسول خلیفه سلطانی همچنین خبر داد که نام‌گذاری روز فولاد (۲۳ دی)،‌ مورد موافقت معاون اول رئیس‌جمهوری قرارگرفته و برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی ارسال شده است.

دائمی شدن کمیته بومی‌سازی انجمن و امضای تفاهم‌نامه با صندوق پژوهش و فناوری فولاد و ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی بومی‌سازی، از جمله اقدامات شاخص انجمن تولیدکنندگان فولاد بوده است.

*** افزایش سطح مساحت دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد

 دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان اظهار داشت:

امسال میز ساخت داخل نیز با حضور تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان صنعت فولاد در رویداد پیش رو تشکیل می‌شود.

 امسال فضای برگزاری جشنواره از ۴۸۰۰ مترمربع سال قبل به ۶۵۰۰ مترمربع افزایش‌یافته است و یک سالن نیز ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس