طرح توسعه تولید ماهی در قفس؛ اولویت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

مجری طرح توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی سازمان شیلات ایران از تولید 200 هزار تنی ماهی به روش پرورش در قفس تا پایان برنامه ششم خبر داد.

علی ایزدی با اشاره به صدور مجوز تولید 270 هزار تن ماهی به روش پرورش در قفس افزود : ظرفیت 20 هزار تن قفس نصب شده و 10 هزار تن قفس فعال (در حال تولید ) تاکنون در کشور ایجاد شده است.

وی اظهار داشت : تولید ماهی به روش پرورش در قفس در چارچوب اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم افزایش پیدا خواهد کرد.
مجری طرح توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی شیلات در باره مکان های مناسب استقرار قفس ها برای پرورش ماهی نیز گفت: مطالعاتی در سال 1380 با همکاری کارشناسان نروژی و ایرانی انجام شد و نتایج خوبی هم داشت اما پاسخگوی بسیاری از پرسش های مردم نبود.

وی افزود: سازمان شیلات ایران سال 1394 برای مطالعات تکمیلی در دریای خزر، خلیج فارس و عمان با کمک و استفاده از مشاوران داخلی و خارجی اقدام کرد.

ایزدی اظهار داشت : در این مطالعات پهنه های مناسبی در دریا برای پرورش ماهی در قفس با تاکید بر همه ملاحظات زیست محیطی، نظامی و موارد دیگر شناسایی شد.

وی گفت: پهنه های مورد شناسایی به لحاظ عمق، نزدیکی به ساحل، سرعت جریان آب، ارتفاع امواج و سرعت باد برای پرورش ماهی در قفس بسیار مناسب است.

مجری طرح توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی شیلات با بیان اینکه عمق مناسب قفس باید 20 تا 60 متر باشد، افزود: عمق 30 تا 50 متر مناسب ترین است.

وی اظهار داشت : نزدیکی قفس به ساحل نباید کمتر از 1.5 تا 2 کیلومتر باشد.

ایزدی اضافه کرد : در مطالعات انجام گرفته به همه این موارد پرداخته شده و نقشه مکان های استقرار قفس ها برای پرورش ماهی در سطح سه دریا (خزر، خلیج فارس و عمان) تهیه شده است.

ایزدی تصریح کرد : پرورش ماهی در قفس از روش های تولید ماهی در جهان است که به دلیل تاثیر مثبت بر اکوسیستم، حفاظت از منابع طبیعی، محیط زیست، اشتغال، تولید و غیره در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد : این طرح به عنوان یکی از طرح‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در جهت تولید و اشتغال در نظر گرفته شده است.

یک دیدگاه برای “طرح توسعه تولید ماهی در قفس؛ اولویت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس