محصولات کشاورزی در قالب بسته‌ بندی‌های استاندارد صادر شوند

رئیس سازمان صنعت،معدن وت جارت استان بوشهر گفت: محصولات کشاورزی در قالب بسته‌ بندی‌های استاندارد صادر شوند.

سید حسین حسینی محمدی اظهار داشت: توسعه صادرات یکی از برنامه‌ های مهم دولت است و در این راستا باید تلاش شود که کالاها با بهترین کیفیت صادر شوند تا بازار خوبی برای آنها ایجاد شود.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل شاخص‌ های بسته بندی میوه‌ و تره بار صادراتی، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات صادراتی در بخش کشاورزی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: استفاده از شیوه‌ های بسته‌ بندی نامناسب باعث جایگزین شدن کشورهای رقیب و از دست رفتن بخشی از بازارهای هدف صادراتی می‌شود و این دستورالعمل نقش مهمی در بهبود وضعیت بسته‌ بندی‌های صادراتی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل شاخص‌ های بسته‌ بندی از ۱۵ آبان‌ماه لازم‌الاجرا می‌شود، تصریح کرد: در قالب این دستورالعمل، بسته‌ بندی‌ها باید استاندارد بوده و بسته‌ ها با کانتینترهای یخچالی و شناورهای سردخانه‌ دار حمل شوند.

حسینی محمدی از اهداف این دستورالعمل به کاهش حجم ضایعات محموله‌ های صادراتی در فرآیند عرضه و صیانت از جایگاه و برند محصولات ایرانی در بازارهای هدف اشاره کرد.

وی گفت: این دستورالعمل شامل محصولاتی چون سیب درختی، انار، کیوی، لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، آلو و سایر میوه های تازه هسته‌ای، گل کلم، کلم، کاهو سالادی، کاهو رسمی و کاهو چینی، سیب زمینی و پیاز، هندوانه، خربزه، انواع فلفل دلمه، خیار، کدو و بادمجان، گوجه فرنگی، کرفس و تره فرنگی، سیر، انگور، خرمالو، به و گلابی، فلفل ریز و بامیه، کلم بروکلی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس