نظارت بر بازار میوه تعطیل است/قیمت‌ را اجاره مغازه‌ها تعیین می‌کند

در حالی که قیمت میوه‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران تقریبا مناسب است اما به دلیل عدم نظارت بازار مغازه‌‌داران قیمت میوه‌ها را با نرخ اجاره‌هایشان تعیین می‌کنند و هنوز کام مردم با میوه‌های ارزان شیرین نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز قیمت ۵۹ قلم میوه برای فروش در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران اعلام شد، میدان مرکزی میوه و تره بار در جنوب تهران و در مساحت حدود 270 هکتار است که روزانه از شهر های مختلف میوه های کشاورزان به این محل سرازیر می شود و مغازه داران شهر خرید های عمده خود را از این مکان انجام می دهند.

در میدان مرکزی میوه و تره بار فروشندگان موظف هستند فاکتور فروش مهردار ارائه دهند و مغازه‌داران هم مجازند تا ۳۰ درصد روی این قیمت ها اضافه کرده و در سطح شهر به فروش برسانند و افزایش بیش از ۳۰ درصد ممنوع است.

قیمت هندوانه ۴۰۰ تومان،انجیر سیاه کیلویی ۳ هزار تومان انگور کیلویی ۴۰۰۰ تومان، سیب زمینی، کیلویی ۲۵۰۰ تومان، خربزه ۱۵۰۰ تومان هلو انجیری ۴۰۰۰تومان، موز ده هزار تومان در میدان مرکزی میوه عرضه می‌شود اما قیمت ها در سطح شهر همچنان بالا و نزدیک دو برابر است.

مغازه‌هایی که کمتر از 2 کیلومتر با میدان مرکزی میوه فاصله دارند نیز میوه‌ها را به قیمت‌های دو برابر می‌فروشند و کسی به این قیمت‌ها نظارتی ندارد، معمولا هرچه از پایین شهر به سمت بالا می‌رویم قیمت‌ها افزایش بیشتری می‌یابد و مغازه‌داران نرخ اجاره‌ها را روی قیمت میوه می‌کشند.

قیمت میوه‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران به این شرح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس