امضای تفاهم‌نامه همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک توسعه صادرات

تفاهم‌نامه همکاری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک توسعه صادرات، در حاشیه دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) امضا شد.

گزارش خوشه نیوز ، «محمدحسین مقیسه» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، ضمن امضای تفاهم‌نامه با بانک توسعه صادرات ایران، از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد و با مدیران و مسئولان به گفتگو پرداخت.

وی با حضور در غرفه بانک توسعه صادرات، الحاقیه تفاهم‌نامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک توسعه صادرات ایران را در زمینه تامین ضمانت‌نامه اعتباری تسهیلات اعطایی در راستای حمایت دولت سیزدهم از صنایع داخلی امضا کرد.

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک توسعه صادرات ایران در روز بیستم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ تفاهم‌نامه‌ای در زمینه صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری به نفع بانک توسعه صادرات ایران برای پوشش کسری وثیقه تسهیلات اعطایی به متقاضیان صنایع کوچک امضا کرده بودند.

اکنون پس از چند سال از همکاری طرفین، الحاقیه این تفاهم‌نامه در حاشیه نمایشگاه اینوکس ۲۰۲۳ به امضای محمدجعفر مزده سرپرست بانک توسعه صادرات ایران و محمدحسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک رسید.

«محمدحسین مقیسه» مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در این خصوص گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، به‌دنبال ضمانت تسهیلات صنایع کوچک و متوسط صادرات‌محور هستیم.

وی افزود: ۹۲ درصد از صنایع کشور، صنایع کوچک و متوسط هستند و امیدواریم با امضای الحاقیه این تفاهم‌نامه بتوانیم گامی در جهت حمایت از صنایع کوچک و متوسط صادرات‌محور برداریم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک سقف ضمانت از تسهیلات بانک توسعه صادرات را براساس این تفاهم‌نامه ۵ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال با توجه به افزایش نرخ تورم و ارز، این سقف افزایش یابد.

در ادامه، «محمد جعفرمزده» سرپرست بانک توسعه صادرات ایران نیز درباره این تفاهم‌نامه اظهار کرد: امروز و در راستای وظیفه ذاتی این بانک و برای کمک‌ به واحدهای کوچک و متوسط، تفاهم‌نامه‌ای را با صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک امضا کردیم تا با ضمانت این صندوق، صنایع کوچک از تسهیلات بانک بهره‌مند شوند.

وی افزود: واحدهای بزرگ برای تامین مالی خود می‌توانند به بازار سرمایه مراجعه کنند ولی واحدهای کوچک چنین امکانی ندارند لذا این تفاهم‌نامه به آنها امکان دسترسی به تسهیلات بانک توسعه صادرات را فراهم می‌کند.

سرپرست بانک توسعه صادرات ایران همچنین گفت: بهتر است رویکرد سیستم بانکی کشور، تامین مالی صنایع کوچک و متوسط باشد.

گفتنی است که براساس یکی از بندهای این تفاهم نامه، سقف ضمانت‌نامه صندوق برای هر متقاضی ۵۰ میلیارد ریال است که ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین سقف این ضمانت‌نامه در مناطق محروم تا ۸۵ درصد است.

ا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس