خراسان رضوی در ترانزیت خروجی کالا در جایگاه نخست کشور قرار دارد

طبق گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی این استان در بخش ترانزیت خروجی کالا در جایگاه نخست کشور قرار گرفته است.

جعفر شهامت ضمن گرامیداشت ۲۶ آذر ماه روز “ملی حمل و نقل” افزود: حمل و نقل بین المللی کالا که شامل صادرات، واردات و ترانزیت ورودی و خروجی کالا از پایانه‌های مرزی است یکی از فعالیت‌ها و ماموریت‌های مهم در این اداره کل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی با داشتن چهار پایانه فعال مرزی سهم ۱۶ درصدی از وجود پایانه‌ها در کشور را از آن خود کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تعداد شرکت‌های حمل ونقل بین المللی کالا در استان ۲۱۱ و تعداد شرکت‌های حمل و نقل بین المللی مسافر در استان به ۶ شرکت رسیده است و همچنین ۷۲ شرکت حمل و نقل بین المللی کالا نیز در این استان نمایندگی‌های فعال دارند.

وی ادامه داد:۵۸ هزار و ۸۷۶ تن کالا نیز از مرز‌های استان وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد و در این بخش نیز خراسان رضوی جایگاه ششم کشور را به دست آورده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص میزان تناژ ترانزیت ورودی به کشور از پایانه‌های مرزی خراسان رضوی نیز گفت: طی ۱۲ ماه گذشته ترانزیت ورودی با ۴۹ درصد رشد به ۴۸۰ هزار و ۲۷۰ تن رسید که حدود ۶ درصد از مجموع ترانزیت ورودی کشور را شامل می‌شود و در این زمینه استان رتبه چهارم را مقایسه با سایر استان‌ها کسب کرده است.

خراسان رضوی از سمت شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و از سمت شرق ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

خراسان رضوی با پایانه‌های مرزی سرخس، لطف آباد و باجگیران با ترکمنستان و دوغارون با افغانستان جایگاه برجسته‌ای در حمل و نقل بین الملی کشور به ویژه در حوزه آسیای مرکزی دارد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس