خود کفایی گندم در سال 1403

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بر اساس برآورد‌های تخمینی میزان 13 میلیون تن گندم تولید خواهیم داشت که با این میزان تولید ، نیازی به واردات گندم نداشته و خود کفا هستیم.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به میزان بارش های اخیر عنوان کرد: با توجه به بارش های فصل زمستان، وضعیت سبزینگی مزارع گندم رضایت بخش است‌.

ایمانی با اشاره به اخذ تصمیمات جدید دولت در خصوص خرید گندم تضمینی بیان کرد: با پیگیریها و مکاتبات انجام شده،  به دنبال اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم هستیم، لذا منتظر اخذ تصمیمات جدید دولت هستیم.

وی با تاکید بر حمایت از کشاورزان دربخش اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد بخش کشاورزی و عدم اجرای قانون خرید تضمینی  گندم و نارضایتی کشاورزان شایسته است که جایزه تشویقی به گندمکاران اختصاص یابد تا با تشویقهای صورت گرفته کشاورزان به تولید و تحویل گندم به مراکز خرید دولتی برای کشاورزان ایجاد شود.

وی با تخمین برآورد قیمت خرید تضمینی گندم را اینگونه تشریح کرد: قیمت منطقی خرید تضمینی گندم۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که این قیمت به کشاورز  توانایی کافی برای خرید و استفاده قارچ کش، علف و کودهای شیمیایی را می دهد تا آسیبی به تولید وارد نشود

ایمانی ادامه داد: استفاده از کودهای شیمیایی یکی از فاکتورهای اثرگذار  و مهم در افزایش عملکرد تولید محسوب می شود، عدم تامین به موقع کودهای شیمایی تولید را دچار چالش خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به میزان تولید گندم به بالای ۱۳ میلیون تن می رسد، گفت: بر اساس برآورد خرید تضمینی گندم در سال آینده نیازی به واردات گندم برای واحدهای خبازی نداریم و برای رسیدن به خودکفایی لازم نیاز است که حمایت های همه جانبه از تولید صورت بگیرد.

شبکه خبری صنعت ایران

بانک اطلاعات صنعت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس