نخستین آمبولانس دریایی ایران با تکیه بردانش مهندسین داخلی  ساخته شد

ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: نخستین آمبولانس دریایی ساخته شده از جنس آلومینیوم با تکیه بر دانش مهندسین داخلی در یک شرکت دانش بنیان به سفارش دانشگاه علوم پزشکی  استان هرمزگان ساخته شد.

ضربی در خصوص طراحی انجام شده  اینگونه تشریح کرد: این شناور آلومینیومی  با دو بدنه  شناور که در اصلاح فنی  به  آن کاتاماران  اطلاق می شود نسبت به سایر شناور‌های مشابه از تعادل و پایداری بیشتری برخوردار است.

وی با ابراز خرسندی از عقد قرارداد‌های جدید ساخت شناور  داخلی می‌گوید:با توانایی اخذ شده در دانش کشتی سازی قرارداد‌ جدید داخلی برای ساخت یک کشتی ۴۷ متری منعقد کرده ایم که به زودی کار ساخت آن در مجتمع شروع خواهد شد.

ایشان نحوه ساخت شناورهای داخلی را اینگونه بیان کرد:در حال حاضر در مرحله طراحی هستیم و قبل از عید نوروز کار برش نخستین ورق آن آغاز خواهد شد. بازسازی و نوسازی ناوگان دریایی یکی از مصوبات دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی با حضور رئیس جمهور بود که اردیبهشت امسال پس از شش سال وقفه تشکیل شد.

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی با اشاره به بودجه و برنامه ریزی های انجام شده در ساخت شناور خاطر نشان کرد: طبق مصوبه برای نوسازی ناوگان برنامه‌ای احصا کردیم که باید ۴ هزار شناور متوسط و بزرگ در کشور ساخته یا تامین شود که مجموعا به ۱۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. وی با اشاره به سفر  رئیس جمهور به هرمزگان و  ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: یک واحد راکد تعمیرات کشتی با اشتغال  ۵۰۰ نیروی جوان  در هرمزگان احیا شد و به چرخه تولید بازگشت،که این نقطه عطفی در کشتی سازی و زیر ساختهای مهم اقتصاد دریا که همان کشتی سازی است فعال گردید و امید داریم براساس برنامهمصوب شورای عالی صنایع دریایی عمر ناوگان دریایی کشور به زیر 10سال برسد.

شبکه خبری صنعت ایران

بانک اطلاعات صنعت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس