دانش‌بنیان‌ها‌ به چالش آب و انرژی صنایع ورود می‌کنند

نهمین رویداد همرسانی شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت آب و انرژی تحت عنوان رویداد دایان صبح امروز در مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد.

ه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خوشه نیوز ، ‌در این رویداد ۱۴ شرکت دانش‌‌بنیان در حوزه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی، بازچرخانی آب و توسعه تجدیدپذیرها به ارائه فعالیت‌های خود پرداختند.

‌مجید وفایی‌فرد، رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران در این مراسم اظهار داشت: تامین پایدار آب و برق جز چالش‌های اساسی در آینده توسعه صنعتی ایران است و راهی به جز حرکت به این سمت نداریم.

وی افزود: یکی از راهبردها برای حل چالش‌های امروز، بازکردن مسیر برای حضور شرکت‌های دانش‌‌بنیان است و صنعت تا کنون با اتکا به این حوزه نتیجه گرفته است.

رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی تاکید کرد: مسئله بهینه‌سازی انرژی در صنایع بسیار اهمیت دارد و در تلاشیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان به سمت رفع این موانع حرکت کنیم.

به گزارش خوشه نیوز ، این نشست درحالی برگزار شد که پس از ارائه هر شرکت دانش‌بنیان اساتیدی از مراکز پژوهشی و دولت به ارزیابی فعالیت‌ها پرداخته و مقدمات ورود این صنایع به صنعت به بحث گذاشته می‌شد.

در ادامه این نشست، پژمان تیموری، مدیر تجاری‌سازی و فن‌بازار مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی گفت: فقط دررصنعت فولاد ظرفیت ۶۰ درصدی کاهش مصرف برق وجود دارد که در صورت تحقق به کاهش ۲۴ میلیارکیلووات ساعتی مصرف برق ختم می‌شود.

وی افزود: ظرفیت بهینه‌سازی در صنعت فولاد ۶ برابر ناترازی برق در تابستان است.

تیموری گفت: ناترازی توانی برقزخاص کشور ماست زیرا صنایع ایران بر اساس انرژی رایگان بی‌نهایت توسعه پیدا کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: اقتصادی‌ترین راه رفع ناترازی توانی برق در حال حاضر بهینه‌سازی است.

تیموری با اشاره به برنامه ساخت نیروگاه‌ها توسط صنایع گفت: صنایع کشور برای پایدارسازی حریان انرژی باید به صورت خود تامین برق خود را تامین کنند.

مدیر تجاری‌سازی و فن‌بازار مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی تاکید کرد: هیئت مدیره و سهانداران صنایع باید مطالبه کننده ساخت نیروگاه توسط صنایع کشور باشند.

منبع :خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس