راه‌اندازی ۳ واحد جدید تولید برق 

مدیرعامل نیروگاه ری از راه اندازی سه واحد جدید مجموعا به ظرفیت ۲۶۰ مگاوات در آینده نزدیک با راندمان بالاتری نسبت به واحدهای موجود این مجموعه خبر داد.

«حمید بادرستانی» با تاکید بر اینکه زندگی مردم امروزه به‌شدت وابسته به برق است، عنوان کرد: این حامل انرژی به‌عنوان یک کالای اساسی و خدمت حیاتی شناخته شده و نیروگاه‌های حرارتی نیز در کشور ما بخش اصلی تامین برق مورد نیاز مشترکان را برعهده دارند.
مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به اینکه نیروگاه‌ها در دنیا به انواع مختلف گازی، بخاری، سیکل‌ترکیبی و… تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: در نیروگاه‌های گازی دنیا از جمله نیروگاه گازی ری اصولا به لحاظ فنی و علمی اصلا امکان استفاده از سوخت مازوت وجود ندارد و این مسئله به‌عنوان یک اصل در سراسر دنیا پذیرفته شده است.
بادرستانی خاطرنشان کرد: در این نیروگاه تاکنون به‌هیچ عنوان از مازوت استفاده نشده و همکاران سازمان حفاظت محیط زیست نیز در خصوص نحوه فعالیت نیروگاه به صورت مرتب و منظم از مجموعه سرکشی و بر آن نظارت دارند.
وی اضافه کرد: سوخت نخست نیروگاه گاز طبیعی است و در طی ۹ ماهه گذشته بیش از ۹۹ درصد سوخت نیروگاه برای تولید برق از طریق گاز تامین شده است. سوخت دوم مجموعه نیز در شرایط اضطراری گازوئیل است که آن هم به مقدار بسیار کمی استفاده می‌شود.

اجرای ۲۸۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در بجنورد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: شهر بجنورد نیازمند اجرای ۴۹۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب است که تاکنون ۲۸۰ کیلومتر از این طرح اجرایی شده است.
«رضا نعیمی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ظرفیت سالانه پساب خروجی در تصفیه خانه بجنورد ۷ میلیون متر مکعب است.
نعیمی افزود: از این میزان پساب، ۵۰۰ هزار مترمکعب از سوی شهرداری بجنورد برای فضای سبز آرامستان جاوید بهره‌برداری می‌شود و مابقی رها‌سازی می‌شود.
نعیمی خاطرنشان کرد: پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب دارای استاندارد زیست محیطی جهت استفاده در زمینه کشاورزی بوده و علاوه بر آن به دلیل فرآیند پیشرفته تصفیه خانه، استانداردهای زیست محیطی جهت تخلیه به آب های سطحی را نیز دارا است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه بهره‌برداری از مدول ۱ تصفیه خانه فاضلاب بجنورد به روش لجن فعال هوادهی گسترده از سال ۱۳۸۱ با ظرفیت ۷۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز آغاز شد، عنوان کرد: مدول ۲ این تصفیه خانه مشابه فرایند مدول ۱ با ظرفیت ۱۲هزار مترمکعب در شبانه روز از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد.نعیمی افزود: جهت افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه مطالعات و طراحی تکمیل مدول ۲ در دستور کار شرکت آبفا استان قرار گرفت و قرارداد اجرای آن در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و عملیات اجرایی آن از آذرماه سال گذشته آغاز شده است.وی خاطرنشان کرد: در این پروژه فرایند تصفیه از نوع سیستم لجن فعال هوادهی متعارفی A2O با قابلیت حذف ازت فسفر ارتقا یافته است.نعیمی گفت: ظرفیت تصفیه خانه به ۳۸هزارو ۱۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش می‌یابد، فرایند دفع لجن با اجرای واحدهای پیشرفته و با تکنولوژی روز نظیر هاضم هوازی و بلت فیلتر باعث کاهش مشکلات ناشی از بو خواهد شد.

بهره برداری ۹ پروژه آبرسانی در دیواندره استان کردستان با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: ۹ پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان دیواندره با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال و با هدف تأمین آب شرب پایدار ۳ هزار نفر به بهره برداری رسید.
محمد فرهاد گفت: آبرسانی به این روستاها با هدف رفع تنش آبی و در قالب طرح جهاد آبرسانی در دستور کار شرکت قرار گرفت و طی آن اقداماتی چون احداث مخزن، حفاری و لوله گذاری خط انتقال، احداث ایستگاه سرچاهی و انشعابات انجام شد.
وی افزود: با بهره‌برداری همزمان از این ۹ پروژه، آبرسانی به روستاهای قاچیان، کانی کبود، یوزباشکندی، توکلان، مران، آب باریک، علی آباد مران و مرادقلی انجام و مردم این روستاها از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان افزود: برای تأمین آب شرب این  ۹ روستا، عملیات احداث ۱۳ باب مخزن بتنی با حجم ۹۰۰ متر مکعب، ساخت ۲ ایستگاه سرچاهی، اجرای خط انتقال اصلی به طول ۶۹ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر انشعاب داخل روستایی اجرا شد.فرهاد تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی شهرستان دیواندره با هدف تأمین آب شرب پایدار ۳۵ روستا و برای جمعیت ۷۸۰۰ نفر در حال اجرا است.
بانک اطلاعات صنعتی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس