رشد ۲۸ درصدی سرمایه‌گذاری حوزه معدنی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری خوشه نیوز معدن- رضوی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری مبلغ ۱۹۰۵ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی استان انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خوشه نیوز معدن، محمد توکلی در گفت‌وگویی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه معدن در خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری مبلغ ۱۹۰۵ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی استان انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی زمینه اشتغال ۲۵۸ نفر را به صورت مستقیم در استان فراهم ساخته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وجود ۴۷۸ واحد معدنی راکد در استان تصریح کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری ۶۳ معدن در استان احیا و فعال شده است.

توکلی عنوان کرد: طی همین مدت تعداد ۲۴ پروانه بهره‌برداری، ۲۲ گواهی کشف و ۵۴ پروانه اکتشاف صادر شده است. میزان سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری معادن به مبلغ ۱۵۴۳ میلیارد ریال و میزان سرمایه‌گذاری در بخش گواهی کشف ۳۶۲ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه تولید و استخراج مواد معدنی ۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در خصوص میزان حقوق واریز شده معادن در حال بهره‌برداری استان به خزانه دولت در سال جاری خاطرنشان کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری از ۱۰۴۲ معدن استان حدود ۳۷ هزار و ۸۹۷ میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۶۵ ریال حقوق دولتی به خزانه دولت واریز شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: حقوق واریز شده معادن به خزانه دولت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷ درصد رشد داشته است.ایسنا

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس