صادرات فرآورده های نفتی را جدی بگیریم

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  در حاشیه نمایشگاه صنایع پایین دستی گفت: این صنایع نه تنها نیاز کشور را پوشش می دهند، بلکه محصولات خود را  به ۳۰ کشور دنیا نیز صادر می کنند که این مساله نشان از عملکرد مثبت این صنایع است.

حمید قاسمی ده چشمه افزود: با توجه به اینکه کشور برای فروش نفت در تحریم به سر می برد، باید تمرکز بیشتری بر روی صنایع پایین دستی  صورت بگیرد.

این مقام مسوول در ادامه افزود: در صنایع پایین دستی با سرمایه های کوچک می توان کارهای بزرگ و اشتغال بالایی را رقم زد، از طرفی بازدهی سود در صنایع پایین دستی نیز بیشتر است.

به گفته او، دراین راستا، هولدینگ های بزرگی تشکیل شده تا بتوانند در زیر مجموعه اقلام متفاوت پتروشیمی و پالایشگاه ها فعالیت هایی را شکل داده و اشتغال آفرینی بالایی را فرآهم کنند.

البته معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های، بر این باور است که اگر می خواهیم راه برای صادرات فرآورده های نفتی باز کنیم، باید از حمایت بیشتری برخوردار باشند تا بتوان فعالیت های خود را توسعه دهند.

قاسمی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه گام های مثبتی در زمینه توسعه این صنایع دراین چند سال اخیر صورت گرفته است، عنوان کرد: به طورنمونه در کنار تمام پالایشگاه ها و صنایع، مناطقی را در نظر گرفتند که ضمن کاهش هزینه های حمل و نقل مواد، از زیرساخت های موجود بتوانند استفاده کنند.  از سوی دیگر، در مناطق آزاد که امکان بهره گیری از امتیاز معافیت های مالیاتی فرآهم است، این صنایع می توانند از این مناطق جهت توسعه  فعالیت های خود بهره مند شوند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  در ادامه صحبت های خود به وضعیت لجستیکی و حمل و نقل در عرصه بخش نیز گریزی زد و گفت: خوشبختانه در ز این مینه مشکل خاصی وجود ندارد و با توجه به بلوغ و پیشرفت ۱۰۰درصدی طی یکی و ۲ سال اخیر کشور در این زمینه تا حدودی این مشکلات مرتفع شده است.

این مقام مسوول در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  درباره وضعیت صادرات در بخش فرآورده های نفتی و صنایع پایین دستی، نیز دراظهاراتی عنوان کرد:  اقدامات مثبتی برای رونق گرفتن صادرات در این بخش انجام شده، به طوریکه هم اکنون شاهد هستیم برای صادرات در این بخش با مشکل یا محدودیت خاصی روبرو نیستیم.

قاسمی افزود: خوشبختانه ما در منطقه بازارهای خوبی برای فروش محصولات تولیدی این صنایع داریم، اماهنوز یکی از مشکلات ما نقل و انتقال پول است که تا حدودی صادرکنندگان را رنج می دهد.

همچنین براساس آماری که  معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  اعلام کرد: در سال جاری  کشور در شرایط سختی قرار داشت؛ ما توانستیم به ظرفیت ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین  دست پیدا کنیم و در عرصه صادرات و پخش داخلی عملکرد خوبی را به ثبت برسانیم.

او در بخش بعدی سخنان خود، متوسط مصرف بنزین کشور از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، را حدود ۸۰ میلیون لیتر در روز  عنوان کرد و افزود در زمینه نیروگاه ها و نفت کوره  حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون لیتر در روز حمل و نقل داخلی کشور است که از سوی ناوگان توزیع انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس