پایان ۴۸ ساعت جدال با آتش در پالایشگاه بیرجند/ شعله‌های آتش خاموش شد + فیلم

پس از ۴۸ ساعت تلاش آتش‌نشانان و نیروهای امدادی، دقایقی پیش شعله‌های آتش در پالایشگاه ‌‌هیدروکربن بیرجند خاخوش شد.

به گزارش خبرن از بیرجند، پس از ۴۸ ساعت تلاش آتش‌نشانان و نیروهای امدادی، دقایقی پیش شعله‌های آتش در پالایشگاه ‌‌هیدروکربن بیرجند خاموش شد. طی دو روز گذشته از چند جبهه عملیات خاموش‌سازی آتش در پالایشگاه انجام می‌شد، اما با توجه به اینکه مجددا سوخت موجود در مخازن به مرحله انفجار می‌رسید امکان اطفای حریق کامل فراهم نبود.

شب گذشته نیز با حضور وزیر کشور برای ساعتی آتش خاموش شد، اما مجددا شعله‌های آتش زبانه کشید و تا صبح امروز ادامه داشت تا این مرحله نهایی اطفای حریق با موفقیت انجام شد و شعله‌های آتش کاملا خاموش شد

۶ ساعت عملیات خنک کردن مخازن ادامه خواهد داشت

استاندار خراسان جنوبی بعد از عملیات پایان اطفاء حریق مینی پالایشگاه هیدروکربن بیرجند در محل حادثه اظهار داشت: ساعت حدود ۲ بامداد آخرین مخزن، اطفاء آن زمانبر بوده و خوشبختانه بعد از تلاش امدادگران آن هم از دو محوری که اطفاء انجام شد، خاموش گردید.

جواد قناعت گفت: بعد از حدود ۵۰ دقیقه دوباره شعله‌ور گردید که تا صبح حدود ساعت ۶ ادامه داشت و آتش‌نشانان خنک کردن مخزن را ادامه دادند که در ساعت ۷:۳۰ صبح با ریختن فوم سنگین بقیه آتش اطفاء گردید البته احتمال شعله‌ور شدن مجدد امکان دارد.

وی افزود: جهت جلوگیری از آتش مجدد، پاکت‌های سدیم آماده شده که به داخل مخازن طبق برنامه ریخته شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین حدود ۵ الی ۶ ساعت عملیات خنک کردن مخازن ادامه خواهد داشت که امیدواریم شاهد دوباره شعله ور شدن آتش نباشیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس