گلخانه‌‌داران برای دریافت کدشناسه و گواهی سلامت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر عصر امروز در نشست ستاد گیاه پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات هر گونه محصول صرفا از واحدهای گلخانه‌ای دارای کدشناسه و گواهی سلامت امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: رییس سازمان نظام مهندسی استان و رییس حفظ نباتات در راستای رفع مشکلات و موانعی که صدور کد شناسه و گواهی سلامت محصولات را به تاخیر می‌اندازد در اسرع وقت اقدام کنند.

برزگر ادامه داد: برنامه سلامت محصولات یکی از برنامه‌های اصلی است که در توسعه بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد و در اولویت جهاد کشاورزی است.

وی بیان داشت: کلیه واحدهای تولیدی باید به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در صادرات محصولات گلخانه‌ای نسبت به دریافت کد شناسه برای واحدهای گلخانه‌ای خود اقدام و گواهی سلامت محصول را دریافت کنند.

برزگر در پایان گفت: لازمه صدور گواهی سلامت محصول، اخذ کد شناسه از طریق سامانه نظام مهندسی کشاورزی به نام (سانکا) است که با توجه به هوشمند بودن این سامانه امکان صدور کد شناسه در زمان برداشت محصول امکان‌پذیر نیست لذا گلخانه‌داران بایستی قبل از شروع عملیات کاشت ضمن مراجعه به نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و شعب شهرستانی نسبت به ثبت مشخصات محصول و انتخاب مسئول فنی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس