باز بودن ۱۳ مرز زمینی کشور برای تجارت

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: بیشتر تجارت کشور از طریق دریا صورت می گیرد به علاوه هم اکنون ۱۳ مرز زمینی کشور باز و تجارت فرامرزی در حال انجام است.

روح الله لطیفی در مصاحبه با رادیو افزود: جدا از این اکثر مرزهای دریایی کشور باز و مبادلات تجاری برقرار است.

سخنگوی گمرک اظهارداشت: بیشتر تجارت کشور از طریق دریا صورت می گیرد و نگرانی زیادی در این زمینه وجود ندارد غیر از کشورهای که نزدیک ایران هستند مثل کویت بطور کامل محدودیت ایجاد کرده است، قطر کالاهای شناورهای یخچال دار را می پذیردو امارات هم سخت گیری های زیادی هم برای خدمه شناورها و هم کالاهایی که وارد می شود سر راه صادر کنندگان ایرانی قرار می دهد ولی برای مسیرهای دورتر چه در دریای خزر به روسیه وکشورهای آسیای میانه و چه در جنوب برای کشورهای دورتر مثل شرق آسیا، اروپا و حتی آمریکای لاتین مشکلی در مرزهای آبی وجود ندارد.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای جاده ای مربوط به حوزه کشور عراق بجزء اقلیم کردستان بر اساس مصوبه هیئت وزرای دولت عراق از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته بسته خواهد شد ولی اقلیم کردستان عراق همچنان باز و کالای ایرانی صادر می شود.

وی افزود: مرز ترکمنستان همچنان بسته اما جمهوری آذربایجان کالاهای ایرانی را با یک روش خاص یعنی تخلیه در مرز و بارگیری با کامیون های آذری می پذیرد.

لطیفی با بیان اینکه در مسیر ترانزیتی کامیون های ایرانی به روسیه مشکلی وجود ندارد، اظهارداشت: پاکستان هم امروز مرز خود را پس از چندین روز توقف باز کرد و کامیون های ایرانی از مرز میرجاوه وارد پاکستان شدند.

وی ادامه داد: مرزهای افغانستان اعم از مسافری و تجاری بطور کامل باز است در ضمن مشکل خاصی در سایر مرزها غیر از ترکیه وجود ندارد.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: ترکیه هم به کامیون های ایرانی اجازه ورود نمی دهد و همینطور کامیون های ترک وارد کشور نمی شوند فقط کامیون های برگشتی هستند که چه در سمت ترکیه و چه در سمت ایران مورد تبادل قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجرا شده توسط: همیار وردپرس